Σάββατο 16 Ιουλίου 2022

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από τις καταγγελίες ΣΥΡΙΖΑ για ξεπούλημα, στους Ιταλούς για μόλις 45 εκατ.

15/07/2016.
https://www.fortunegreece.com/


 Πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για το τίμημα της πώλησης – Τι λέει το ΤΑΙΠΕΔ.


Στην επίσκεψή του στη ΔΕΘ το 2013 τον Σεπτέμβριο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, εξέφραζε την τότε πάγια θέση του ενάντια στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  Κατά την επίσκεψή του στα περίπτερα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Τσίπρας τόνισε πως είμαστε μία από τις λίγες ανεπτυγμένες χώρες χωρίς ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.


«Ελπίζω να σας δω και του χρόνου και να μην σας έχουν αγοράσει» συμπλήρωσε.


Τρία χρόνια μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα πλέον πουλήθηκε έναντι 45 εκατ. ευρώ στους Ιταλούς. Η πώληση αυτή στο συγκεκριμένο τίμημα προκάλεσε πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση, αλλά και παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ.


Εκτός από το χαμηλό τίμημα, αφορμή στάθηκαν και οι δηλώσεις του νυν υπουργού ανάπτυξης Γιώργου Σταθάκη το 2013, ο οποίος έκανε λόγο για «εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων με προνομιακούς όρους. Όπως δήλωνε ο κ. Σταθάκης «η τιμή της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης είναι υπερβολικά χαμηλή (300 εκατ. ευρώ) έχοντας ελάχιστη ωφέλεια ως προς την εξόφληση τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων. Επιπρόσθετα, οι όροι του διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. χαρίζουν κυριολεκτικά στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου, αξίας κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης. Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων».


Απάντηση από το ΤΑΙΠΕΔ τρία χρόνια μετά

«Ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους» σχολίασαν χθες κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, με αφορμή τις αναφορές για προσφορά 300 εκατ. ευρώ κατά το παρελθόν.


Aνακοίνωση της Ν.Δ. ανέφερε ότι «το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ»και του Ποταμιού ότι «πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατομμυρίων».


Ειδικότερα, η ανακοίνωση της ΝΔ αναφέρει: «Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό. Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ «μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ».


Η ουσία είναι ότι η εταιρεία ποτέ δεν μπόρεσε να πιάσει τα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ σε αξία, καθώς κουβαλάει παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς τον ΟΣΕ, ύψους 750 εκατ. ευρώ, οι οποίες τώρα διαγράφονται. Δηλαδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε στα 45 εκατ. για να κερδίσουμε τα 750 εκατ. ευρώ…


Ποτάμι: Η ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αποτυπώνει όλη την παράνοια που ζούμε στη χώρα

Το Ποτάμι με ανακοίνωσή του σχολίασε την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για την μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εταιρεία των Ιταλικών Σιδηροδρόμων.


Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αποτυπώνει όλη την παράνοια που ζούμε στη χώρα. «Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιός πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα», επισημαίνει το Ποτάμι.


Η ανακοίνωσή περιλαμβάνει υπό μορφή υστερόγραφου και το επιπλέον σχόλιο όπου σημειώνεται: «Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που κατήγγειλες ότι ξεπουλιούνται».


Λαφαζάνης: Σκάνδαλο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στο λαό και θα έπρεπε να εξυγιανθεί και να λειτουργήσει κερδοφόρα σε όφελος του τόπου, τονίζει σε δήλωση του ο γραμματέας του ΠΣ της Λαϊκής Ενότητας Παναγιώτης Λαφαζάνης, με αφορμή την πώληση της επιχείρησης από το ΤΑΙΠΕΔ, προσθέτοντας ότι έτσι, θα συνέβαλε «στην εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μετατροπή της Ελλάδας σε σύγχρονο κόμβο μεταφορών».


Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης κατηγορεί την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ για τον τρόπο πώλησης όπως λέει, «με φωτογραφικό διαγωνισμό» στον οποίο συμμετέχει, ένας ενδιαφερόμενος, έναντι του εξευτελιστικού, ποσού των 45 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα διασπαθίζονται δυσανάλογα ποσά σε χρηματοοικονομικούς, νομικούς και τεχνικούς συμβούλους για την «κάλυψη» αυτής της πράξης.


Τέλος, σημειώνει ότι αυτές οι πράξεις «σε περιόδους οικονομικής κρίσης και κατάρρευσης των αξιών», συνιστούν μεγάλα σκάνδαλα, και υπάρχουν μείζονες πολιτικές και ποινικές ευθύνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: