Κυριακή 28 Ιουνίου 2026

Τότε είναι αληθές ότι ο Ελληνας καταναλωτής επιδοτεί την ενέργεια του Βούλγαρου καταναλωτή ..

Είναι αληθές ότι εξαιτίας της Ελληνικής Κυβέρνησης δεν υπάρχει αποθήκευση στην Ελλάδα .

Είναι αληθές ότι εξάγουμε με μηδενικές ή αρνητικές τιμές στη Βουλγαρία και στις άλλες γειτονικές χώρες για πολλές ώρες της ημέρας .

Είναι αληθές ότι η τιμή στο Ελληνικο Χρηματιστήριο κάθε βράδυ σκαρφαλώνει στις 150 -200 ή και 300 Ευρώ τη Μεγαβατώρα .

Αρα είναι αληθές ότι εξάγουμε στη Βουλγαρία με μηδέν και ο Ελληνας καταναλωτής πληρώνει το βράδυ τιμή ενέργειας 150 ή και 200 φορές επάνω !


- Αρα Όταν ο Ελληνας καταναλωτής αποζημιώνει τις ΑΠΕ στη χώρα μας με 65 Ευρώ τη Μεγαβατώρα και η Ελλάδα τις εξάγει με 0 τιμή τότε είναι αληθές ότι ο Ελληνας καταναλωτής επιδοτεί την ενέργεια του Βούλγαρου καταναλωτή ή της Βουλγάρικης Βιομηχανίας . Μπορεί όχι για ολόκληρη την ποσότητα αλλά σιγουρα για μέρος της . Μικρή σημασία για τον Ελληνα καταναλωτή έχει αν όλα τα χρήματα καταλήγουν στο βούλγαρο Καταναλωτή ή μέρος αυτών στο Βούλγαρο Διαχειριστή .

Δεν είναι αληθές ότι Βουλγαρικός καταναλωτικός σύνδεσμος ψάχνει τον Ελληνα Υπουργό ενέργειας να του απονείμει Ευχαριστήρια Πλακέτα .

Είναι αληθές ότι στην Ελλάδα από το 2019 έχουν αρχίσει και κατατίθενται αιτήσεις στη ΡΑΑΕΥ για μονάδες αποθήκευσης με Μπαταρίες .

Μέχρι τον Απρίλιο του 2026 είχαν κατατεθεί περίπου 160.000 ΜWh .

Eίναι απολύτως αληθές ότι στην Ελλάδα την 1η Απριλίου του 2026 συνδέθηκαν οι Πρώτες Μπαταρίες ισχύος 17 MW . OΧΙ 17.000 . Σκετο 17 .

Είναι αληθές ότι στη Βουλγαρία είναι συνδεδεμένες από το Φεβρουάριο του 2026 , 2.500 MWh Μπαταρίες και περιμένουν τον Ιούλιο να έχουν 12.500 MWh .

Eίναι αληθές ότι όταν υπάρχει ανταγωνισμός αυτός οδηγεί σε μείωση των τιμών ενώ όταν υπάρχουν ολιγοπώλια οι τιμές ανεβαίνουν .

Αρα είναι αληθές ότι στην Ελλάδα τις ώρες 19.00 , 20.00 , 21.00 , 22.00 κλπ , όταν η ηλιακη ακτινοβολία μειώνεται αρα και η φωτοβολταική παραγωγη η τιμή ορίζεται από τους συμμετέχοντες στην αγορά που είναι οι μονάδες Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φυσικό αέριο , και η ΔΕΗ με τα μεγάλα υδροηλεκτρικά . Αυτοί είναι μετρημένοι στα Δάκτυλα .

Αρα είναι απολύτως αληθές ότι αν υπήρχαν μερικές εκατοντάδες ή και χιλιάδες μπαταρίες θα υπήρχε πραγματικός ανταγωνισμός αρα χαμηλότερες τιμές .

Είναι ψευδές ότι οι μπαταρίες δε θα κάνουν κάποια τεράστια διαφορά στις τελικές τιμές ηλεκτρισμού καθώς καμία τεχνολογία μπαταριών δεν είναι ικανή να αποθηκευσει ρεύμα φθηνά και αποτελεσματικά για πολλή ώρα.

Είναι αληθές ότι οι Μπαταρίες μπορούν πολύ φτηνά και αποτελεσματικά να αποθηκεύσουν την ενέργεια της ημέρας όταν έχουμε φωτοβολταικά και μηδενικές ή χαμηλές τιμές και να τη διαθέσουν το απόγευμα και το βράδυ όταν οι τιμές είναι 150-200 ή και 300 ευρώ τη ΜWh .

Ta πολύ χαμηλά κόστη των μπαταριών πλέον αλλά κυρίως η ύπαρξη ανταγωνισμού εκτιμώ ότι θα οδηγήσει σε τιμές ηλεκτρικής ενέργειας μεχρι και στο 1/3 των σημερινών .

Είναι απολύτως αληθές ότι με τη συγκεκριμένη πολιτική , την ουσιαστική απαγόρευση της τοποθέτησης Μπαταριών ευνοημένοι είναι οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής Ενέργειας από Φυσικό αέριο .

Το ότι είμαστε καθαροί Εξαγωγοί Ηλεκτρικής Ενέργειας δεν είναι γιατί το θέλουμε .

Γινεται αναγκαστικά γιατί δεν έχουμε αποθήκευση .

ΤΟ ότι εξάγουμε με αρνητική τιμή ή με μηδενική ή έστω με πολύ χαμηλή στις γειτονικές χώρες ενώ το βράδυ έχουμε στη χώρα μας τιμές κοντά στα 200 Ευρώ τη Mεγαβατώρα δεν είναι κάτι να το παινευόμαστε .

Είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ντρεπόμαστε .

Τέλος είναι αληθές ότι η Ευρωπαική Νομοθεσια επιβάλει την ανεμπόδιστη αποθήκευση . Αρα η Πολιτική της Ελληνικής Κυβέρνησης για την καθυστέρηση της Αποθήκευσης δεν είναι απλώς λανθασμένη είναι και Παράνομη .

Κάποιοι λένε και διεφθαρμένη .

Petros Tsikouras

Δεν υπάρχουν σχόλια: